Conducere
Director general: Erika Stark
- Asigură conducerea executivă a D.G.A.S.P.C. Arad şi răspunde de buna ei funcţionare în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
- Reprezintă D.G.A.S.P.C. Arad în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie;
- Exercită atribuţiile ce revin D.G.A.S.P.C. Arad în calitate de persoană juridică;
- Exercită funcţia de ordonator tertiar de credite;
- Întocmeşte proiectul bugetului propriu al D.G.A.S.P.C. Arad şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune avizării Colegiului director şi aprobării Consiliului Judeţean Arad;
- Identifică/implementează măsuri de reducere a cheltuielilor prin gestionarea eficientă a fondurilor publice și accesarea de fonduri nerambursabile;
- Coordonează procesul de elaborare şi supune aprobării Consiliului Judeţean Arad, proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale, precum şi al planului anual de acţiune, având avizul consultativ al Colegiului director;
- Coordonează elaborarea rapoartelor generale privind activitatea de asistenţă socială, stadiul implementării strategiei de dezvoltarea serviciilor sociale şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi, pe care le prezintă spre avizare Colegiului director şi Comisiei pentru protecţia copilului;
- Elaborează şi propune spre aprobare Consiliului Judeţean Arad, organigrama, statul de functii și Regulamentul de Organizare și Funcționare al D.G.A.S.P.C. Arad, cu avizul Colegiului director;
- Numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul D.G.A.S.P.C. Arad, potrivit legii;
- Controlează activitatea personalului din cadrul D.G.A.S.P.C. Arad şi aplică sancţiuni disciplinare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- Este vicepreşedintele Comisiei pentru protecţia copilului şi reprezintă D.G.A.S.P.C. Arad în relaţiile cu aceasta;
- Asigură executarea hotărârilor Comisiei pentru protecţia copilului;
- Asigură, la cerere, informaţii privind acordarea serviciilor, măsurilor şi prestaţiilor de asistenţă socială copiilor, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi şi oricăror persoane aflate în nevoie precum şi familiilor acestora, în vederea exercitării tuturor drepturilor prevăzute de actele normative în vigoare, prin programul de audienţă;
- Colaborează cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor vârstnice, cu dizabilități şi oricăror persoane aflate în nevoie la drepturile prevăzute de actele normative în vigoare;
- Păstrează secretul de serviciu și confidențialitatea datelor (excepție datele de interes public);
- Respectă prevederile Regulamentului Intern din cadrul instituției;
- Respectă prevederile referitoare la implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial, conform Codului controlului intern managerial al entităților publice, prevăzut de legislația în vigoare;
- Pe perioada când se află în concediu în condiţiile legii ori se află în deplasare în interesul serviciului este înlocuită către unul dintre directorii generali adjuncți, desemnați prin dispoziție;
- Prelucrează datele cu caracter personal, indiferent de mijloace (automate şi/sau manuale), exclusiv în scopul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu prevăzute în fişa postului, precum și are obligaţia de a păstra confidenţialitatea acestora şi de a nu le dezvălui altor persoane decât cele în privinţa cărora îi este permis acest lucru prin procedurile interne, prin regulamentul intern și regulamentul de organizare și funcționare;
- Respectă măsurile tehnice şi organizatorice stabilite pentru protecţia datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în cadrul unei reţele, precum şi împotriva oricărei alte forme de prelucrare ilegală
Director General adjunct asistență socială – exercitare cu caracter temporar: Zorioara Crenguța Paveloiu
- Cunoaște și aplică legislația în domeniul asistenței sociale și legislația specifică administrației publice;
- Respectă prevederile Regulamentului Intern din cadrul instituției;
- Respectă prevederile referitoare la implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial, conform Codului controlului intern managerial al entităților publice, prevăzut de legislația în vigoare;
- Respectă dispozițiile primite de la directorul general și rezolvă, în termenele stabilite de directorul general lucrările repartizate;
- Coordonează activitatea serviciilor, compartimentelor și centrelor subordonate, conform organigramei D.G.A.S.P.C. Arad;
- Verifică şi controlează modul de realizare a obiectivelor „Strategiei judeţene în domeniul protecţiei copilului și în domeniul protecţiei persoanei adulte aflate în dificultate”, împreună cu celelalte servicii/compartimente;
- Verifică şi urmărește aplicarea standardelor minime de calitate în domeniul protecței copilului și a persoanelor cu dizabilități și vârstnice, precum și procedurile de sistem și operaționale;
- Verifică și avizează modul în care sunt întocmite şi aplicate proiectele individualizate pentru o îngrijire personalizată a copilului și a persoanelor adulte cu dizabilități/vârstnice;
- Controlează dezvoltarea armonioasă şi menţinerea unui climat corespunzător în unităţile din subordine;
- Elaborează rapoarte şi propuneri către conducerea D.G.A.S.P.C. Arad cu privire la organizarea şi funcţionarea sectorului de care este responsabil;
- Desemnează managerii de caz, conform Ordinului ANPDC nr. 288 /2006 și a Ordinului MMJS nr. 1218/2019;
- Aprobă: Planul individualizat de protecție, Planul de acomodare și Planul de monitorizare post-servicii;
- Vizează/avizează, întocmește, după caz:
- Rapoarte privind verificarea împrejurărilor care au stat la baza stabilirii măsurii de protecție specială pentru copilul ……. ;
- Rapoarte trimestriale privind evoluţia dezvoltării fizice, mentale, spirituale, morale sau sociale a beneficiarului, a modului în care acesta este îngrijit și a împrejurărilor care stau la baza stabilirii măsurii de protecție;
- Contracte de furnizare servicii cu părinții/familia copilului …., beneficiari ai măsurii de protecţie specială;
- Contracte de furnizare servicii cu copilul care a împlinit 16 ani, …, beneficiar al măsurii de protecţie specială;
- Contracte de furnizare servicii cu tânărul… beneficiar al măsurii de protecţie specială;
- Convenții de plasament;
- Convenții de colaborare;
- Planul de acomodare;
- Planul anual de acțiune;
- Rapoarte anuale de activitate;
- Fișe de post;
- Evaluarea angajaților;
- Adrese;
- Procese verbale;
- Alte documente din domeniul de activitate;
Analizează şi propune modalităţi de îmbunătăţire a activităţii, a organizării şi funcţionării centrelor/compartimentelor pentru copii și adulti cu dizabilități, aflate în subordine;
- Colaborează cu şefii serviciilor/compartimentelor/centrelor D.G.A.S.P.C. Arad în vederea îndeplinirii sarcinilor de serviciu, pentru buna organizare şi funcţionare a acestora, pentru respectarea drepturilor copilului și a persoanelor cu dizabilități/vârstnice;
- Semnează ordonanțările de plată pentru centrele din subordine;
- Reprezintă D.G.A.S.P.C. Arad în toate situaţiile în care este nevoie, numai prin delegare aprobată de Directorul general;
- Reprezintă interesele instituției în raporturile acesteia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, în limita competențelor stabilite de directorul general;
- Asigură, la cerere, informații privind acordarea serviciilor, măsurilor și prestațiilor de asistență socială copiilor, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități și oricăror persoane aflate în nevoie, precum și familiilor acestor, în vederea exercitării tuturor drepturilor prevăzute de actele normative în vigoare, prin programul de audiență;
- Colaborează cu alte instituții responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la drepturile menționate mai sus;
- Păstrează secretul de serviciu și confidențialitatea datelor (excepție datele de interes public);
- Realizează activități în conformitate cu strategia de informatizare a instituției;
Furnizează informații privind activitatea desfășurată, pentru postarea pe pagina web a instituției, ori de câte ori este necesar;
- Nu înaintează adrese, în numele instituţiei, uzând de poziţia pe care o are în cadrul acesteia, fără acordul Directorului general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad;
- Prelucrează datele cu caracter personal, indiferent de mijloace (automate şi/sau manuale), exclusiv în scopul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu prevăzute în fişa postului, precum și are obligaţia de a păstra confidenţialitatea acestora şi de a nu le dezvălui altor persoane decât cele în privinţa cărora îi este permis acest lucru prin procedurile interne, prin regulamentul intern și regulamentul de organizare și funcționare;
- Respectă măsurile tehnice şi organizatorice stabilite pentru protecţia datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în cadrul unei reţele, precum şi împotriva oricărei alte forme de prelucrare ilegală.
Director general adjunct economic: Ec. Elena Valentina Buzură
- Cunoaște și aplică legislația în domeniul asistenței sociale și legislația specifică domeniului economic, financiar contabil;
- Respectă dispozițiile primite de la directorul general și rezolvă, în termenele stabilite de directorul general lucrările repartizate;
- Coordonează activitatea serviciilor și compartimentelor, conform organigramei D.G.A.S.P.C. Arad;
- Întocmeşte împreună cu directorul general proiectul bugetului propriu al DGASPC Arad şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
- Asigură organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv;
- Avizează planul de achiziţii al DGASPC Arad;
- Verifică întocmirea corectă a documentaţiei necesare pentru realizarea achiziţiilor publice;
- Verifică legalitatea, realitatea, eficienţa şi eficacitatea cheltuielilor efectuate şi ţinerea corectă şi la zi a evidenţei contabile, propunând sancţiuni şi măsuri disciplinare în cazul constatării de abateri;
- Aprobă documentele privind activitatea economică;
- Verifică realizarea documentaţiei tehnice pentru reparaţii curente, investiţii sau reparaţii capitale;
- Asigură întocmirea formelor necesare introducerii în plată a drepturilor şi facilităţilor prevăzute de legislaţia în vigoare a dosarelor minorilor şi adulţilor cu dizabilităţi;
- Asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
- Este membru în echipele de proiect şi realizează atribuţiile specifice fiecărui proiect, respectiv stabilirea obiectivelor, responsabilităților și standardelor; asigurarea resurselor necesare atingerii obiectivelor; planificare, coordonare, motivare și susținere; supervizare, monitorizare și corecție; implementare și raportare;
- Întocmeşte statisticile necesare realizării şi implementării politicilor instituţiei:
- întocmeşte rapoarte generale privind activitatea financiar-contabilă;
- propune măsuri pentru eficientizarea cheltuielilor instituţiei;
- Reprezintă interesele instituţiei în raporturile acesteia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, din ţară şi străinătate, în limita competenţelor stabilite de directorul general;
- Asigură la cerere informaţii privind acordarea serviciilor, măsurilor şi prestaţiilor de asistenţă socială copiilor, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi şi oricăror persoane aflate în nevoie precum şi familiilor acestora, în vederea exercitării tuturor drepturilor prevăzute de actele normative în vigoare;
- Colaborează cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la drepturile menţionate mai sus;
- Colaboarează cu firmele cu care instituţia are încheiate contracte;
- Păstrează secretul de serviciu şi confidenţialitatea datelor (excepţie datele de interes public);
- Realizează activităţi în conformitate cu strategia de informatizare a instituţiei:
- participă la organizarea sistemului informatic financiar-contabil, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabile;
- se preocupă de introducerea tehnicii de calcul a lucrărilor în domeniul financiar-contabil;
- Furnizează informaţii privind formularele necesare de punere în plată a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi pentru postarea pe pagina web a instituţiei;
- Respectă prevederile Regulamentului Intern din cadrul instituției;
- Respectă prevederile referitoare la implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial, conform Codului controlului intern managerial al entităților publice, prevăzut de legislația în vigoare;
- Pe perioada când se află în concediu în condiţiile legii ori se află în deplasare în interesul serviciului este înlocuită către șeful de serviciu împuternicit;
- Prelucrează datele cu caracter personal, indiferent de mijloace (automate şi/sau manuale), exclusiv în scopul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu prevăzute în fişa postului, precum și are obligaţia de a păstra confidenţialitatea acestora şi de a nu le dezvălui altor persoane decât cele în privinţa cărora îi este permis acest lucru prin procedurile interne, prin regulamentul intern și regulamentul de organizare și funcționare;
- Respectă măsurile tehnice şi organizatorice stabilite pentru protecţia datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în cadrul unei reţele, precum şi împotriva oricărei alte forme de prelucrare ilegală.