Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, în calitate de beneficiar, anunţă demararea proiectului „Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Safir”, proiect finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 13. Reforme sociale, Ținta 396, Investiția 2. Reabilitarea/renovarea și dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități, Apelul Dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități.
Comunicat de presa deschidere SAFIR
Copiii participă la deciziile care îi privesc
Incluziune socială pentru persoane cu dizabilități prin tehnologii asistive și de acces – TECH ASSIST”, cod SMIS 325494, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027
Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD), în parteneriat cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), implementează proiectul ”Incluziune socială pentru persoane cu dizabilități prin tehnologii asistive și de acces – TECH ASSIST”, cod SMIS 325494, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027, Prioritatea P7 Sprijin pentru persoanele cu dizabilități, Acțiunea 7.4 Accesul persoanelor cu dizabilități la echipamente, dispozitive și tehnologii asistive.
Proiectul se implementează la nivelul celor 8 regiuni ale țării și are o durată de 36 de luni.
Perioada de desfășurare a proiectului: 01.09.2024 – 31.08.2027.
Obiectivul general al proiectului: Creșterea incluziunii socio-economice a persoanelor cu dizabilități pentru un parcurs de viață independentă prin facilitarea accesului la tehnologii asistive și de acces.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
- Promovarea rolului tehnologiei asistive și de acces pentru creșterea autonomiei și a calității vieții persoanelor cu dizabilități.
- Creșterea accesului persoanelor cu dizabilități la tehnologii asistive și de acces.
- Promovarea îmbunătățirii cadrului legislativ pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati la tehnologiile asistive.
Grupul țintă al proiectului este format din 4.307 persoane cu dizabilități (copii și adulți), pentru care mediul social, neadaptat deficienţelor lor fizice, senzoriale, psihice, mentale şi/sau asociate, le împiedică total sau le limitează accesul cu şanse egale la viaţa societăţii, necesitând măsuri de protecţie în sprijinul integrării şi incluziunii sociale.
În cadrul proiectului se vor acorda 4.307 vouchere pentru achiziția de tehnologie asistiva și de acces, în valoare de maxim 39.900 lei/voucher acordat.
Valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR/FSE+) este de 151.744.808,90 lei iar valoarea cofinanţarii eligibile a beneficiarului și partenerului este de 58.673.988,60 lei.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 210.418.797,50 lei.
AM PIDS/OI acordă o finanţare nerambursabilă în sumă maximă de 151.744.808,90 lei din care o sumă de 122.837.240,89 lei din fondul FEDR, echivalentă cu 71,48% din valoarea totală eligibilă din fondul FEDR, și o sumă de 28.907.568,01 lei din fondul FSE+, echivalentă cu 74,95% din valoarea totală eligibilă din fondul FSE+.
Numărul unic național 119 Telefonul copilului
Procedura privind recrutarea, evaluarea, instruirea, atestarea și angajarea asistenților maternali profesioniști
CAMPANIA Tăcerea e tot violență. Vocea ta e soluția
Campania pentru creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește necesitatea asigurării unui climat optim de siguranță în mediul școlar inițiată, la debutul anului școlar 2024 -2025, de Inspectoratul General al Poliției Române ,,Tăcerea e tot violență. Vocea ta e soluția.” are ca scop creșterea gradului de conștientizare de către părinți, cadre didactice, elevi, precum și la nivel de societate, cu privire la necesitatea asigurării unui climat optim de siguranță în mediul școlar, prin prevenirea victimizării minorilor, prevenirea și combaterea delincvenței juvenile și/sau infracționalității în mediul școlar și a traficului și consumului de droguri.
În săptămâna 16- 20 septembrie 2024, specialiștii Serviciului pentru Prevenirea Marginalizării Sociale, Trafic, Migrație și Repatrieri în parteneriat cu polițiștii Biroului Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Arad și împreună cu reprezentanți ai Centrului Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Arad, au desfășurat, în cadrul acestei campanii, numeroase activități informativ – preventive în unități de învățământ gimnazial și liceal din întreg județul Arad.
La întâlnirile avute cu elevii, mesagerii campaniei au transmis acestora recomandări și aspecte elementare privind siguranța personală, dar și privind modul de evitare a conflictelor în spațiul școlar pe care minorii trebuie să le cunoască şi să le pună în practică, pentru a reduce riscul de victimizare, respectiv: protejarea bunurilor personale, respectarea regulamentului intern al unității de învățământ, evitarea conflictelor verbale sau fizice cu colegii, comunicarea permanentă cu părinții și cu cadrele didactice, astfel încât orice problemă apărută în timpul programului școlar să fie adusă la cunoștința acestora în cel mai scurt timp posibil.
Elevii au fost informați și în legătură cu consecințele consumului de droguri și au fost sfătuiți să aleagă grupuri de prieteni care au obiceiuri sănătoase și nu se abat de la normele sociale.
DGASPC Arad recrutează noi asistenți maternali profesioniști
„PĂȘEȘTE INFORMAT ȘI ÎNCREZĂTOR SPRE VIITOR!” – UN EVENIMENT DEDICAT TINERILOR 17+ ȘI BENEFICIARILOR DIN SISTEMUL DE PROTECȚIE DIN JUDEȚUL ARAD – 22 SEPTEMBRIE 2023
Ziua internaţională a copiilor victime ale agresiunii
Pliant Z_I_copii victime ale agresiunii si violentei asupra copiilor color
La 4 iunie este marcată Ziua internaţională a copiilor victime ale agresiunii, prin care sunt recunoscute suferinţele copiilor din întreaga lume, care sunt victime ale abuzului fizic, mental şi emoţional. Această zi confirmă angajamentul ONU de a proteja drepturile copiilor.
Comunicat de presa bilete de calatorie
COMUNICAT DE PRESĂ
Arădenii încadraţi în grad de handicap cărora le-au expirat certificatele trebuie să le reevalueze în termen de 90 de zile, ca urmare a încetării stării de alertă
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad anunță că, atât certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap eliberate de Comisia pentru protecția copilului, cât și certificatele de încadrare în grad de handicap eliberate de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate a expirat în perioada de alertă, trebuie reevaluate în termenul de 90 de zile de la încetarea stării de alertă ( 9 martie 2022).
Pentru evitarea situațiilor neplăcute de încetare a drepturilor bănești cuvenite persoanelor încadrate în grad de handicap în cazul în care certificatul de handicap nu este reînnoit în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, DGASPC Arad recomandă atât părinților copiilor încadrați în grad de handicap, cât și persoanele adulte cu dizabilități sau aparținătorilor acestora, precum și autoritățile locale să aibă în vedere depunerea într-un interval optim de timp a dosarelor de încadrare în termen, luând în calcul perioada de analizare a dosarelor în cele două servicii de specialitate ale DGASPC Arad: Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului, respectiv Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Arad, precum și eventualitatea ca unele dintre aceste dosare să fie incomplete, impunându-se completarea documentației înainte ca acestea să fie prezentate comisiilor de evalure.
Serviciul de evaluare complexă a copilului analizează 572 dosare care s-au prelungit ca urmare a stării de alertă, astfel că în această perioadă s-au transmis și 572 de înștiințări familiilor din județul Arad care au copii încadrați în grad de handicap și care se află în situația expirării certificatelor de încadrare în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
Potrivit bazei de date a DGASPC Arad există 697 de certificate de încadrare în grad de handicap a persoanelor adulte pentru care termenul de valabilitate a fost prelungit în perioada stării de alertă și va expira în următoarele 90 de zile de la încetarea stării de alertă (30 iunie 2022).
Pe această cale anunțăm beneficiarii acestor certificate că pentru asigurarea continuității valabilității certificatelor de handicap și a drepturilor aferente acestora, este necesar ca dosarele de evaluare să fie prezentate la DGASPC Arad, cu minim 60 de zile înainte de data de 30 iunie 2022.
Informații suplimentare se pot obține telefonic sau direct la sediul situat pe strada Iustin Marșieu, nr. 22 A, după cum urmează
Serviciul Evaluare Complexă a Copilului
Programări la numărul de telefon: 0257/252275,
E-mail: sec_copii_ar@dgaspc-arad.ro
Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Arad
Programări la telefon 0257/280757
E-mail: sec_adulti_ar@dgaspc-arad.ro