COMUNICAT DE PRESĂ

DGASPC Arad, nominalizată la Premiul pentru Dizabilități și Accesibilitate în Serviciile Sociale, în cadrul unei competiții internaționale organizată de Rețeaua Europeană a Serviciilor Sociale

 

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Arad a fost nominalizată la prestigiosul Premiu pentru Dizabilități și Accesibilitate în Serviciile Sociale, parte a unei competiții internaționale organizate de rețeaua European Social Network (ESN) – Rețeaua Europeană a Serviciilor Sociale.

 

Această distincție recunoaște autoritățile publice și furnizorii de servicii sociale care demonstrează excelență în promovarea accesibilității, incluziunii și îmbunătățirii calității vieții pentru persoanele cu dizabilități. Premiul onorează inițiativele care elimină barierele, sprijină viața independentă și comunitară și asigură acces egal la servicii pentru toți cetățenii, indiferent de abilități.

 

Nominalizarea DGASPC Arad este bazată pe proiectul inovator Centrul de Zi și Recuperare pentru Copii cu Dizabilități Mintale Simba din Arad, un centru unic în regiune, care integrează o cameră senzorială cu tehnologie de biofeedback în timp real, prin utilizarea benzilor Muse, dispozitive avansate pentru monitorizarea activității cerebrale. Acest sistem permite personalizarea terapiei cognitive pentru copiii cu dizabilități intelectuale, contribuind la îmbunătățirea concentrării, reglării emoționale și implicării active în procesul terapeutic.

 

Anual, aproximativ 140 de copii din județul Arad beneficiază direct de serviciile centrului, în timp ce membrii familiilor acestora sunt sprijiniți indirect. Centrul de Zi și Recuperare pentru Copii cu Dizabilități Mintale Simba din Arad este primul centru public din regiune care combină stimularea senzorială cu neurotehnologia, oferind terapeuților date obiective și în timp real, esențiale pentru luarea deciziilor clinice.

Proiectul aduce o contribuție majoră la digitalizarea serviciilor sociale, demonstrând că soluțiile tehnologice moderne pot fi fezabile, accesibile și adaptabile la nevoile specifice ale copiilor. De asemenea, centrul oferă instruire personalului în interpretarea neurodatelor și integrarea acestora în obiectivele terapiei comportamentale sau cognitive.

 

Prin această nominalizare, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului se aliniază celor mai bune practici europene în domeniul dizabilității și accesibilității, contribuind activ la promovarea unui sistem de servicii sociale inovator, incluziv și sustenabil și concurează alături de organizații publice și private din Spania, Italia, Letonia, Polonia și Malta.

 

Susține Aradul și România în Europa pentru eforturile reale în incluziune și accesibilitate!

Arată că susții respectul, demnitatea și șansele egale pentru toți!
Fii parte dintr-o schimbare pozitivă!

Accesează link-ul de pe pagina organizatorului Rețeaua Europeană a Serviciilor Sociale și votează proiectul:  “Enhancing Cognitive Growth through Sensory and Biofeedback Therapy”

https://connect.esn-eu.org/public/conference/27/page/

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ
 
♿️Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD), în parteneriat cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), implementează proiectul ”𝐼𝘯𝑐𝘭𝑢𝘻𝑖𝘶𝑛𝘦 𝘴𝑜𝘤𝑖𝘢𝑙𝘢̆ 𝘱𝑒𝘯𝑡𝘳𝑢 𝑝𝘦𝑟𝘴𝑜𝘢𝑛𝘦 𝘤𝑢 𝑑𝘪𝑧𝘢𝑏𝘪𝑙𝘪𝑡𝘢̆𝑡̦𝘪 𝘱𝑟𝘪𝑛 𝑡𝘦ℎ𝘯𝑜𝘭𝑜𝘨𝑖𝘪 𝘢𝑠𝘪𝑠𝘵𝑖𝘷𝑒 𝑠̦𝘪 𝘥𝑒 𝑎𝘤𝑐𝘦𝑠 – 𝑇𝘌𝐶𝘏 𝘈𝑆𝘚𝐼𝘚𝑇”, 𝑐𝘰𝑑 𝑆𝘔𝐼𝘚 325494, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027, Prioritatea P7 Sprijin pentru persoanele cu dizabilități, Acțiunea 7.4 Accesul persoanelor cu dizabilități la echipamente, dispozitive și tehnologii asistive.
🔹Proiectul se implementează la nivelul celor 8 regiuni ale țării și are o durată de 𝟑𝟔 𝐝𝐞 𝐥𝐮𝐧𝐢.
🔹Perioada de desfășurare a proiectului: 𝟎𝟏.𝟎𝟗.𝟐𝟎𝟐𝟒 – 𝟑𝟏.𝟎𝟖.𝟐𝟎𝟐𝟕. 𝑶𝒃𝒊𝒆𝒄𝒕𝒊𝒗𝒖𝒍 𝒈𝒆𝒏𝒆𝒓𝒂𝒍 𝒂𝒍 𝒑𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕𝒖𝒍𝒖𝒊: Creșterea incluziunii socio-economice a persoanelor cu dizabilități pentru un parcurs de viață independentă prin facilitarea accesului la tehnologii asistive și de acces.
 
 
 
 
🔹𝑶𝒃𝒊𝒆𝒄𝒕𝒊𝒗𝒆𝒍𝒆 𝒔𝒑𝒆𝒄𝒊𝒇𝒊𝒄𝒆 𝒂𝒍𝒆 𝒑𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒔𝒖𝒏𝒕 𝒖𝒓𝒎𝒂̆𝒕𝒐𝒂𝒓𝒆𝒍𝒆:
☑️1. Promovarea rolului tehnologiei asistive și de acces pentru creșterea autonomiei și a calității vieții persoanelor cu dizabilități.
☑️2. Creșterea accesului persoanelor cu dizabilități la tehnologii asistive și de acces.
☑️3. Promovarea îmbunătățirii cadrului legislativ pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati la tehnologiile asistive.
🔹𝑮𝒓𝒖𝒑𝒖𝒍 𝒕̦𝒊𝒏𝒕𝒂̆ 𝒂𝒍 𝒑𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒆𝒔𝒕𝒆 𝒇𝒐𝒓𝒎𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 4.307 𝒑𝒆𝒓𝒔𝒐𝒂𝒏𝒆 𝒄𝒖 𝒅𝒊𝒛𝒂𝒃𝒊𝒍𝒊𝒕𝒂̆𝒕̦𝒊 (𝒄𝒐𝒑𝒊𝒊 𝒔̦𝒊 𝒂𝒅𝒖𝒍𝒕̦𝒊), pentru care mediul social, neadaptat deficienţelor lor fizice, senzoriale, psihice, mentale şi/sau asociate, le împiedică total sau le limitează accesul cu şanse egale la viaţa societăţii, necesitând măsuri de protecţie în sprijinul integrării şi incluziunii sociale.
🔹În cadrul proiectului se vor acorda 𝟒.𝟑𝟎𝟕 𝐞-𝐯𝐨𝐮𝐜𝐡𝐞𝐫𝐞 pentru achiziția de tehnologie asistivă și de acces, în valoare de 𝐦𝐚𝐱𝐢𝐦 𝟑𝟗.𝟗𝟎𝟎 𝐥𝐞𝐢/𝐞-𝐯𝐨𝐮𝐜𝐡𝐞𝐫 𝐚𝐜𝐨𝐫𝐝𝐚𝐭.
🔹Accesarea 𝐞-𝐯𝐨𝐮𝐜𝐡𝐞𝐫𝐞𝐥𝐨𝐫 se va realiza prin intermediul unei platforme digitale, platformă care va fi dezvoltată în cadrul proiectului în perioada următoare.
🔹Activitățile proiectului sunt următoarele:
A1. Informare si conștientizare.
A2. Elaborarea de analize și metodologii privind tehnologiile asistive și de acces.
A3. Realizarea și actualizarea periodică a Registrului Național a Tehnologiilor Asistive și de Acces (RNTAA).
A4. Acordarea de vouchere pentru tehnologie asistivă și de acces persoanelor cu dizabilități.
A5. Ghiduri și instructiuni la nivel legislativ în domeniul accesului persoanelor cu dizabilități la tehnologiile asistive.
A6. Management de proiect.
A7. Informare și publicitate.
Valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR/FSE+) este de 151.744.808,90 lei iar valoarea cofinanţarii eligibile a beneficiarului și partenerului este de 58.673.988,60 lei.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 𝟐𝟏𝟎.𝟒𝟏𝟖.𝟕𝟗𝟕,𝟓𝟎 lei.
AM PIDS/OI acordă o finanţare nerambursabilă în sumă maximă de 151.744.808,90 lei din care o sumă de 122.837.240,89 lei din fondul FEDR, echivalentă cu 71,48% din valoarea totală eligibilă din fondul FEDR, și o sumă de 28.907.568,01 lei din fondul FSE+, echivalentă cu 74,95% din valoarea totală eligibilă din fondul FSE+.

 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

 

Precizări importante pentru persoanele cu handicap și pentru toți cetățenii interesați din județul Arad

În conformitate cu Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 5/2025 și cu Procedura aprobată de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD)prin Ordinul nr. 312/07.04.2025, a început procesul de reevaluare a persoanelor cu handicap din județul Arad,

Ce trebuie să știți cu privire la reevaluarea persoanelor cu handicap: Persoanele cu handicap care sunt convocate pentru reevaluare au obligația de a se prezenta la termenul stabilit la Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul DGASPC Arad, de pe strada Iustin Marșieu, nr. 22 A, din municipiul Arad.

Conform Procedurii de reevaluare din 07 aprilie 2025 emisă de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, art. 2 punctul (3) pe perioada reevaluarii este suspendat doar dreptul la prestațiile sociale. După reevaluare, persoanele vor putea solicita drepturile sociale, în funcție de noul certificat de încadrare în grad de handicap.

Drepturile banești pe perioada reevaluării: În perioada în care persoana este supusă reevaluării, nu va primi prestațiile sociale specificate la art. 58 alin. (3) și (4) din Legea nr. 448/2006. Menționăm că pe perioada reevaluării DGASPC Arad va emite o decizie de suspendare a drepturilor cuvenite. Aceste drepturi vor fi acordate ca restanță doar după completarea reevaluării și numai în baza noului certificat de încadrare în grad de handicap.

 

Ce se întâmplă dacă nu vă prezentați: Dacă persoana convocată nu se prezintă la reevaluare la termenul stabilit prin convocator, Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap va decide neîncadrarea în grad de handicap.

Astfel, certificatul anterior va deveni nul și persoana va trebui să aplice pentru un nou certificat pentru a beneficia de drepturile cuvenite în temeiul noului certificate emis, de la data intrării în valabilitate a acestuia.

 

COMUNICAT DE PRESĂ

DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI ANGAJEAZĂ ASISTENȚI MATERNALI

 

Dacă ai dorit vreodată să fii o parte importantă în creșterea și dezvoltarea unui copil, DGASPC Arad îți oferă acum o oportunitate unică. Instituția caută persoane dedicate și pline de iubire pentru a deveni asistenți maternali, în scopul îngrijirii și educării copiilor aflați în sistemul de protecție specială.

 

De ce să devii asistent maternal? Ești încurajat să faci o diferență reală în viața unui copil instituționalizat. Ca asistent maternal, vei oferi unui copil șansa de a crește într-un mediu stabil, plin de iubire și siguranță, la fel ca într-o familie adevărată. Vei fi parte din viața copilului care are nevoie de îndrumare și sprijin, oferindu-i nu doar un adăpost, ci și un loc unde să se simtă apreciat și protejat. Vei oferi copiilor un mediu sigur, iubitor și stimulativ, contribuind la educația și dezvoltarea lor personală. Vei face parte dintr-o rețea de profesioniști dedicați, care se sprijină reciproc pentru a asigura bunăstarea copiilor și tinerilor instituționalizați.

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului oferă asistență constantă și formare pentru a te ajuta să îți îndeplinești rolul cu succes. Ai acces la informații, consiliere și suport din partea unui echipe dedicate de specialiști.

Pentru a aplica pentru acest post trebuie îndeplinite cumulativ o serie de condiții:

  • împlinirea vârstei de 21 de ani;
  • absolvirea învăţământului profesional sau liceal;
  • disponibilitatea de a crește și îngriji 2 copii, inclusiv cu dizabilități, la domiciliul dumneavoastră și familia vă sprijină
  • prin comportamentul său în societate şi profilul psihologic persoana prezintă garanţii morale cu privire la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor;
  • persoana şi soţul/soţia prezintă disponibilităţi afective în relaţiile cu copiii, confirmate în urma evaluării psihologice;
  • soţul/soţia şi copiii care au împlinit vârsta de 14 ani şi care au acelaşi domiciliu sau, după caz, aceeaşi reşedinţă cu solicitantul îşi exprimă acordul cu privire la primirea în familie a unui copil/a unor copii;
  • are domiciliul sau, după caz, reşedinţa într-o localitate cu acces la servicii educaţionale, medicale pentru copilul/copiii pe care îl/îi va primi în plasament şi, după caz, la servicii de abilitare/reabilitare pentru copilul cu dizabilităţi;
  • are drept de folosinţă asupra unei locuinţe care acoperă în mod corespunzător necesităţile de preparare a hranei, de igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copilului/copiilor care urmează a fi primit/primiţi în plasament şi pentru care se poate asigura un spaţiu individualizat de odihnă şi efectuare a temelor;
  • cel puţin unul dintre membrii adulţi ai familiei realizează venituri, exceptând solicitantul, dacă acesta locuieşte cu unul sau mai mulţi membri.

În prezent, un asistent maternal în România are un venit net de aproximativ 3000 de lei, la care se adaugă o serie de drepturi și facilități care pot crește, după caz,  suma totală. Printre acestea se numără: Alocația de stat 292 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani și 18 ani, precum și pentru tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani și care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional sau 719 lei/lună pentru copiii cu vârsta de la 2 ani, respectiv 3 ani până la 18 ani, în cazul copilului cu handicap; alocația de plasament de 1200 de lei, care se acordă pentru asigurarea condițiilor optime de trai și dezvoltare a copilului aflat în plasament.

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului încurajează persoanele care îndeplinesc cerințele și doresc să contribuie la îmbunătățirea vieții copiilor din sistemul de protecție să aplice pentru aceste posturi importante și le mulțumește pentru implicare și pentru dorința de a face o diferență în viața acestor copii.

Persoanele interesate sunt invitate să contacteze Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad pentru informații suplimentare și detalii privind procesul de recrutare și selecție, la următoarele date de contact:

Adresă: Str. 1 Decembrie 1918, nr. 14, județul Arad

Telefon: 0257/250325

Program: Luni – Joi, între orele 8:00-16:30, Vineri, 8:00-14:00

 

 

 

Campania națională „Nu ești singură!”

 

DGASPC Arad suține campania națională „Nu ești singură!” și face apel la implicarea comunității în promovarea acestei liniei de sprijin 𝟎𝟖𝟎𝟎𝟓𝟎𝟎𝟑𝟑𝟑 𝐋𝐢𝐧𝐢𝐚 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐧𝐢𝐜𝐚̆ 𝐠𝐫𝐚𝐭𝐮𝐢𝐭𝐚̆ 𝟐𝟒/𝟕 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐯𝐢𝐜𝐭𝐢𝐦𝐞𝐥𝐞 𝐯𝐢𝐨𝐥𝐞𝐧𝐭̦𝐞𝐢 𝐝𝐨𝐦𝐞𝐬𝐭𝐢𝐜𝐞!

📢 Aproximativ 3.500 de instituții din administrația publică centrală (inclusiv ministere, autorități și agenții) și din administrația publică locală din întreaga țară (primării de municipii, orașe și comune, prefecturi, consilii județene, direcții de asistență socială etc.) au primit, din partea ANES, solicitari privind respectarea obligațiilor legale ce le revin în prevenirea și combaterea violenței domestice.
Printre acestea, se numără:
✔️ dezvoltarea infrastructurii de servicii specializate;
✔️ derularea de campanii de informare și sensibilizare a populației;
✔️ aplicarea riguroasă și unitară a legislației în vigoare, pentru a asigura un răspuns instituțional eficient și coerent în fața fenomenului violenței domestice.
 Violența domestică nu este un caz izolat, este o realitate care continuă să ia vieți și să lase traume adânci.
 În acest context, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES) desfășoară campania „Nu ești singură!”, la nivel național, cu scopul de a informa, sensibiliza și mobiliza autoritățile și comunitățile în sprijinul victimelor.
Toate instituțiile publice au obligația legală să ia măsuri concrete de prevenire, informare, asistență și protecție, conform Legii nr. 217/2003.
 

 

 

Semnarea contractului de lucrări de construcții și instalații

a

Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități Safir din Ineu

 

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, în calitate de beneficiar, implementează proiectul „Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Safir”, proiect finanțat prin:
Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 13. Reforme sociale, Ținta 396, Investiția 2. Reabilitarea/renovarea și dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități,
Apelul Dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități.
Scopul proiectului este creșterea calității vieții persoanelor cu dizabilități și prevenirea instituţionalizării acestora, concomitent cu dezvoltarea serviciilor alternative de sprijin pentru viaţă independentă şi integrare în comunitate, în zona Orașului Ineu.
Obiectivele urmărite în cadrul implementării proiectului sunt: dezvoltarea infrastructurii de servicii sociale prin construcția și dotarea Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități “Safir” și creșterea calității vieții persoanelor cu dizabilități din zona Ineului prin furnizarea de servicii în cadrul centrului cu o capacitate de 30 de locuri.
Durata proiectului este de 17 luni, cu derulare până în data de 31.12.2025. Valoarea totală a proiectului este de 7.300.413,08 lei cu TVA, valoarea maximă a finanțării nerambursabile a proiectului este de 4.920.508,75 lei, contribuția Consiliului Județean Arad fiind de 2.379.904,33 lei.
În data de 11.04.2025 a fost semnat contractul de lucrări de construcții și instalații a Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități Safir din Ineu, cu S.C. Fildo Starcons SRL. Valoarea contractului este de 5.338.986,92 lei cu TVA inclus.
Printre facilitățile oferite de noile servicii se numără: construirea unei clădiri la un standard Nzeb+, echiparea cu dotări specifice furnizării unor servicii de abilitare, reabilitare, dezvoltarea de deprinderi de viață independentă, abilități lucrative, pregătire pentru muncă și angajare.

 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

DGASPC Arad recrutează noi asistenți maternali pentru a-i angaja                                                   

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad susține continuu creșterea calității actului de îngrijire a copiilor din sistemul de protecţie specială.

Astfel că, în această perioadă, instituția lansează o campanie de recrutare de noi asistenți maternali care să fie evaluați și pregătiți în vederea angajării. Asistentul maternal este, potrivit reglementărilor în vigoare, acea persoană fizică atestată care asigură îngrijirea și educarea copiilor aflați cu măsură de protecție specială.

Fiind vorba despre interacțiune cu copii sunt necesare anumite abilități specifice. Poate fi atestată ca asistent maternal persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  1. a) a împlinit vârsta de 21 de ani;
  2. b) a absolvit învăţământul profesional sau liceal;
  3. c) prin comportamentul său în societate şi profilul psihologic prezintă garanţii morale cu privire la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor;
  4. d) persoana şi soţul/soţia prezintă disponibilităţi afective în relaţiile cu copiii, confirmate în urma evaluării psihologice;
  5. e) soţul/soţia şi copiii care au împlinit vârsta de 14 ani şi care au acelaşi domiciliu sau, după caz, aceeaşi reşedinţă cu solicitantul îşi exprimă acordul cu privire la primirea în familie a unui copil/a unor copii;
  6. f) are domiciliul sau, după caz, reşedinţa într-o localitate cu acces la servicii educaţionale, medicale pentru copilul/copiii pe care îl/îi va primi în plasament şi, după caz, la servicii de abilitare/reabilitare pentru copilul cu dizabilităţi;
  7. g) are drept de folosinţă asupra unei locuinţe care acoperă în mod corespunzător necesităţile de preparare a hranei, de igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copilului/copiilor care urmează a fi primit/primiţi în plasament şi pentru care se poate asigura un spaţiu individualizat de odihnă şi efectuare a temelor;
  8. h) cel puţin unul dintre membrii adulţi ai familiei realizează venituri, exceptând solicitantul, dacă acesta locuieşte cu unul sau mai mulţi membri.

 

Asistentul maternal reprezintă:

  • O alternativă benefică la îngrijirea în instituţii a copiilor;
  • O persoană atestată şi special pregătită pentru a creşte, îngriji şi educa la domiciliul său unul sau mai mulţi copii;
  • Pregătirea copiilor abandonați sau victime ale diferitelor abuzuri  ajunși în grija statului pentru o viaţă de familie.


Beneficiarii serviciilor oferite de asistenții maternali sunt:

  • Copiii aflaţi în situații de dificultate, cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani;

 

Contactează-ne pentru a obține informații suplimentare la sediul instituției DGASPC Arad

Adresa: Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Arad, str. 1 Decembrie 1918 nr. 14, Arad, jud. Arad, de luni – joi: 8.00 – 16.30 și vineri: 8.00-14.00

 

 

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, în calitate de beneficiar, anunţă demararea proiectului „Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Safir”, proiect finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 13.  Reforme sociale, Ținta 396, Investiția 2. Reabilitarea/renovarea și dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități, Apelul Dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități.

Comunicat de presa deschidere SAFIR

Copiii participă la deciziile care îi privesc

 
Camera Deputaților a aprobat un proiect de lege extrem de important pentru toți copiii din România!
Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului a fost completată pentru a le oferi acestora o platformă reală de participare în procesul decizional, atât la nivel central, cât și la nivel local.
România devine astfel prima țară din lume care reglementează prin legislație primară participarea copiilor în procesul decizional. Acest lucru reflectă angajamentul nostru față de incluziune și responsabilitate civică, asigurându-ne că vocea copiilor este auzită și luată în considerare atunci când se formulează politicile care îi afectează direct.
„Adoptarea acestui proiect de lege este un pas major către o Românie în care fiecare voce contează, indiferent de vârstă. Copiii sunt nu doar beneficiarii deciziilor noastre de astăzi, ci și viitorii lideri ai țării”, a declarat ministrul Natalia-Elena Intotero, mulțumindu-le partenerilor care au susținut acest proiect important, inclusiv UNICEF România, Fundația World Vision și Salvați Copiii România.
Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție va elabora, împreună cu principalii parteneri, metodologia de aplicare a Legii, după ce va fi promulgată de Președintele României.

 

 

Incluziune socială pentru persoane cu dizabilități prin tehnologii asistive și de acces – TECH ASSIST”, cod SMIS  325494, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027

Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD), în parteneriat cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), implementează proiectul ”Incluziune socială pentru persoane cu dizabilități prin tehnologii asistive și de acces – TECH ASSIST”, cod SMIS  325494, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027, Prioritatea P7 Sprijin pentru persoanele cu dizabilități, Acțiunea 7.4 Accesul persoanelor cu dizabilități la echipamente, dispozitive și tehnologii asistive.

Proiectul se implementează la nivelul celor 8 regiuni ale țării și are o durată de 36 de luni.

Perioada de desfășurare a proiectului: 01.09.2024 – 31.08.2027.

Obiectivul general al proiectului: Creșterea incluziunii socio-economice a persoanelor cu dizabilități pentru un parcurs de viață independentă prin facilitarea accesului la tehnologii asistive și de acces.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:

  1. Promovarea rolului tehnologiei asistive și de acces pentru creșterea autonomiei și a calității vieții persoanelor cu dizabilități.
  2. Creșterea accesului persoanelor cu dizabilități la tehnologii asistive și de acces.
  3. Promovarea îmbunătățirii cadrului legislativ pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati la tehnologiile asistive.

Grupul țintă al proiectului este format din 4.307 persoane cu dizabilități (copii și adulți), pentru care mediul social, neadaptat deficienţelor lor fizice, senzoriale, psihice, mentale şi/sau asociate, le împiedică total sau le limitează accesul cu şanse egale la viaţa societăţii, necesitând măsuri de protecţie în sprijinul integrării şi incluziunii sociale.

În cadrul proiectului se vor acorda 4.307 vouchere pentru achiziția de tehnologie asistiva și de acces, în valoare de maxim 39.900 lei/voucher acordat.

Valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR/FSE+) este de 151.744.808,90 lei iar valoarea cofinanţarii eligibile a beneficiarului și partenerului este de 58.673.988,60 lei.

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 210.418.797,50 lei.

AM PIDS/OI acordă o finanţare nerambursabilă în sumă maximă de 151.744.808,90 lei din care o sumă de 122.837.240,89 lei din fondul FEDR, echivalentă cu 71,48% din valoarea totală eligibilă din fondul FEDR, și o sumă de 28.907.568,01 lei din fondul FSE+, echivalentă cu 74,95% din valoarea totală eligibilă din fondul FSE+.

 

Numărul unic național 119 Telefonul copilului

 

 

Procedura privind recrutarea, evaluarea, instruirea, atestarea și angajarea asistenților maternali profesioniști

Pașii pe care trebuie să îi urmeze persoanele care doresc să devină asistenți maternali profesioniști. Detalii aici

 

 

CAMPANIA Tăcerea e tot violență. Vocea ta e soluția

Campania pentru creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește necesitatea asigurării unui climat optim de siguranță în mediul școlar inițiată, la debutul anului școlar 2024 -2025, de Inspectoratul General al Poliției Române ,,Tăcerea e tot violență. Vocea ta e soluția.” are ca scop creșterea gradului de conștientizare de către părinți, cadre didactice, elevi, precum și la nivel de societate, cu privire la necesitatea asigurării unui climat optim de siguranță în mediul școlar, prin prevenirea victimizării minorilor, prevenirea și combaterea delincvenței juvenile și/sau infracționalității în mediul școlar și a traficului și consumului de droguri.

În săptămâna 16- 20 septembrie 2024, specialiștii Serviciului pentru Prevenirea Marginalizării Sociale, Trafic, Migrație și Repatrieri în parteneriat cu polițiștii Biroului Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Arad și împreună cu reprezentanți ai Centrului Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Arad, au desfășurat, în cadrul acestei campanii, numeroase activități informativ – preventive în unități de învățământ gimnazial și liceal din întreg județul Arad.

La întâlnirile avute cu elevii, mesagerii campaniei au transmis acestora recomandări și aspecte elementare privind siguranța personală, dar și privind modul de evitare a conflictelor în spațiul școlar pe care minorii trebuie să le cunoască şi să le pună în practică, pentru a reduce riscul de victimizare, respectiv: protejarea bunurilor personale, respectarea regulamentului intern al unității de învățământ, evitarea conflictelor verbale sau fizice cu colegii, comunicarea permanentă cu părinții și cu cadrele didactice, astfel încât orice problemă apărută în timpul programului școlar să fie adusă la cunoștința acestora în cel mai scurt timp posibil.

Elevii au fost informați și în legătură cu consecințele consumului de droguri și au fost sfătuiți să aleagă grupuri de prieteni care au obiceiuri sănătoase și nu se abat de la normele sociale.

DGASPC Arad recrutează noi asistenți maternali profesioniști

COMUNICAT DE PRESA

ANUNT

 

 

 

 

 

„PĂȘEȘTE INFORMAT ȘI ÎNCREZĂTOR SPRE VIITOR!” – UN EVENIMENT  DEDICAT TINERILOR 17+ ȘI BENEFICIARILOR DIN SISTEMUL DE PROTECȚIE DIN JUDEȚUL ARAD – 22 SEPTEMBRIE 2023

 

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad a organizat evenimentul „Pășește informat și încrezător spre viitor!” în cadrul campaniei naționale de conștientizare și informare a tinerilor beneficiari ai sistemului de protecție specială cu privire la drepturile de care pot beneficia, în baza legislației privind protecția și promovarea drepturilor copilului și obligațiile ce le revin în acest sens, demarată de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse și Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție. La întâlnirea cu tinerii din sistemul de protecție s-a aflat la Arad doamna Anca Minodora Costin-Hendea, secretar de stat în Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.
Hendea Anca , secretar de stat Ministerul Familiei Tineretului și Egalității de Șanse:
„Cei care ați fost astăzi invitați la întâlnirea noastră sunteți tineri care în curând vor împlini 18 ani. Este vârsta la care foarte mulți credeți că se întâmplă miracole. Eu vă spun că miracolele se întâmplă numai dacă munciți pentru ele. Când te culci într-o seară cu 17 ani și te trezești a doua zi cu 18 ani, te aștepți să se fi întâmplat ceva. Vei fi același, doar că vei avea pe lângă frumusețea tinereții și responsabilitatea vârstei consederată de adult începând cu acel moment. Sistemul de protecție vă oferă drepturi, doar că drepturile vin la pachet cu obligațiile. Și noi funcționăm acum ca adulți, și copiii pe care îi avem acasă funcționează la fel. Ministerul Familiei a inițiat această campanie de informare pentru voi, iar calendarele sunt stabilite de Direcțiile din județele țării. Ca sfaturi, eu încurajez să vă continuați educația, să vă completați studiile și, de asemenea, să fiți atenți la ce alegeri faceți, la modelele pe care le urmați, la sfătuitorii pe care îi ascultați și la anturajul pe care îl aveți”.
La întâlnire au participat peste 200 de persoane – tineri, asistenți sociale, membri ai ONG-urilor din jduețul Arad, specialiști ai DGASPC Arad, dar și reprezentanți ai instituțiilor partenere: Prefectura Județului Arad, Consiliului Județean Arad, Inspectoratul Județean de Poliție Arad, Serviciul de Combatere a Crimei Organizată, Biroul Siguranță Școlară – Inspectoratul Județean de Poliție Arad, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Timișoara, Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Arad, Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială Arad, deputatul UDMR Peter Farago.
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, a adresat un mesaj principalilor beneficiari ai acestui program, tinerii instituționalizați : „Vă spun în calitate de președinte al Consiliului Județean Arad ceea ce îi spun și copilului meu, care este de vârsta voastră: nu puteți să faceți trecerea aceasta, de la o etapă la alta, fără să munciți, fără să aveți un obiectiv fixat, fără să fiți mereu bine informați, fără să aveți o meserie care să vă aducă satisfacție și bineînțeles fără să vă cunoașteți drepturile și mai ales responsabilitățile pe care le aveți. Viața este dură și trebuie să fiți foarte serioși în ceea ce faceți, să munciți mult pentru a reuși să vă faceți un rost. Vă doresc mult succes în această nouă etapă a vieții voastre!”
Erika Stark, director general Direcția Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Arad, a ținut să mulțumească tuturor celor implicați în această frumoasă și delicată muncă de asistență socială, asistenților sociali, dar și „colegilor din ONG-uri, care au avut curajul de a se implica în serviciile de asistență socială. Cred că în domeniul nostru funcționează cel mai bine parteneriatele publice-private. De asemenea, doresc să subliniez că eu și domnul președinte Iustin Cionca suntem «părinții» celor mai mulți dintre copii, în calitate de reprezentanți legali ai acestora”.

 

 

 

 

Ziua internaţională a copiilor victime ale agresiunii

 

Pliant Z_I_copii victime ale agresiunii si violentei asupra copiilor color

La 4 iunie este marcată Ziua internaţională a copiilor victime ale agresiunii, prin care sunt recunoscute suferinţele copiilor din întreaga lume, care sunt victime ale abuzului fizic, mental şi emoţional. Această zi confirmă angajamentul ONU de a proteja drepturile copiilor.

 

 

 

Comunicat de presa bilete de calatorie

 

COMUNICAT DE PRESĂ

Arădenii încadraţi în grad de handicap cărora le-au expirat certificatele trebuie să le reevalueze în termen de 90 de zile, ca urmare a încetării stării de alertă

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad anunță că, atât certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap eliberate de Comisia pentru protecția copilului, cât și certificatele de încadrare în grad de handicap eliberate de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate a expirat în perioada de alertă, trebuie reevaluate în termenul de 90 de zile de la încetarea stării de alertă ( 9 martie 2022).

Pentru evitarea situațiilor neplăcute de încetare a drepturilor bănești cuvenite persoanelor încadrate în grad de handicap în cazul în care certificatul de handicap nu este reînnoit în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, DGASPC Arad recomandă atât părinților copiilor încadrați în grad de handicap, cât și persoanele adulte cu dizabilități sau aparținătorilor acestora, precum și autoritățile locale să aibă în vedere depunerea într-un interval optim de timp a dosarelor de încadrare în termen, luând în calcul perioada de analizare a dosarelor în cele două servicii de specialitate ale DGASPC Arad: Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului, respectiv Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Arad, precum și eventualitatea ca unele dintre aceste dosare să fie incomplete, impunându-se completarea documentației înainte ca acestea să fie prezentate comisiilor de evalure.

Serviciul de evaluare complexă a copilului analizează 572 dosare care s-au prelungit ca urmare a stării de alertă, astfel că în această perioadă s-au transmis și 572 de înștiințări familiilor din județul Arad care au copii încadrați în grad de handicap și care se află în situația expirării certificatelor de încadrare în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

Potrivit bazei de date a DGASPC Arad există 697 de certificate de încadrare în grad de handicap a persoanelor adulte pentru care termenul de valabilitate a fost prelungit în perioada stării de alertă și va expira în următoarele 90 de zile de la încetarea stării de alertă (30 iunie 2022).

Pe această cale anunțăm beneficiarii acestor certificate că pentru asigurarea continuității valabilității certificatelor de handicap și a drepturilor aferente acestora, este necesar ca dosarele de evaluare să fie prezentate la DGASPC Arad, cu minim 60 de zile înainte de data de 30 iunie 2022.

Informații suplimentare se pot obține telefonic sau direct la sediul situat pe strada Iustin Marșieu, nr. 22 A, după cum urmează

Serviciul Evaluare Complexă a Copilului

Programări la numărul de telefon: 0257/252275,

E-mail: sec_copii_ar@dgaspc-arad.ro

 

Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Arad

Programări la telefon 0257/280757

E-mail: sec_adulti_ar@dgaspc-arad.ro

           secpah@dgaspc-arad.ro