Compartimentul EVIDENTA SI PLATA PRESTATII SOCIALE
Adresa: Arad, Str. 1 Decembrie 1918, nr. 14, cam. 21- 30; Tel. / Fax: 0257-210.055, interior 117
E-mail: caspd_df@dgaspc-arad.ro
Program de lucru cu publicul
Luni – joi 8-16.30
vineri 8-14
Camera 30 : – preluarea si inregistrarea documentaţiei necesare pentru luarea in evidenta a persoanelor cu handicap pentru prestatiile sociale si alte drepturi stabilite prin Legea nr.448/2006 si care se acorda de catre DGASPC Arad;
- informarea beneficiarilor cu privire la drepturile stabilite prin lege, în funcţie de gradul de handicap;
- eliberarea legitimatiilor de calatorie cu mijloace de transport in comun urban si a biletelor de calatorie gratuite pentru transportul interurban atit pentru persoanele cu dizabilitati cit si pentru asistentii personali sau insotitorii acestora;
- eliberarea avizelor pentru angajarea de catre Primarii a asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau pentru acordarea indemnizaţiei de insotitor;
Camera 21:
– verificarea si punerea in plata a dosarelor persoanelor cu handicap aflate in familii, pentru drepturile stabilite de legislatia in vigoare;
– preluarea documentatiei cu privire la scoaterea din plata inainte de termen a dosarelor persoanelor cu handicap;
– Preluarea documentelor aditionale prezentate de beneficiari pentru completarea dosarului (schimbari ale actelor de identitate, ale adresei, ale modalitatii de plata preferate, etc);
– relatii cu publicul – informatii referitor la drepturile cuvenite persoanei cu handicap si familiei / apartinatorilor acesteia conform legii;
- decontarea transportului interurban conform Legii 448/2006;
- incheierea contractelor pentru plata dobanzii la creditele contractate de persoanele cu handicap pentru cumpararea unui autoturism sau adaptarea locuintei, preluarea dovezilor lunare de plata a ratelor si efectuarea platilor pentru dobanda lunara;
- reordonantarea, prin casierie, a drepturilor returnate de Posta ca fiind neachitate beneficiarilor persoane cu handicap;
- preluarea cererilor si eliberarea rovinietelor gratuite emise de CNADR;
- emiterea imputernicirilor pentru mostenitorii persoanelor cu handicap;
- activitati de natura financiar-contabila si statistica cu privire la sumele destinate acordarii dreptuilor conform Legii 448/2006
- Legislaţie în baza căreia funcţionează şi pe care o aplică CEPPS:
- Legea nr. 448 / 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata
- G nr. 268 / 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448 / 2006
- Ordinul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 62/2007 pentru aprobarea instructiunilor privind legitimatia pentru transportul urban cu mijloace in comun de suprafata pentru persoanele cu handicap si modelul acesteia
- Legea nr. 677 / 2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date
- G. nr. 610 / 1990 privind acordarea unor drepturi nevazatorilor
- Legea 500/2002 a finantelor publice
- Legea 82/1991 a contabilitatii, actualizata
Beneficiari
Serviciile oferite de către personalul compartimentului se adresează tuturor categoriilor de persoane cu handicap – copii, adulţi cu handicap şi nevăzători, precum şi aparţinătorilor acestora şi asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav.
Acte necesare la dosar
Pentru dosare noi
- Cerere tip
- Certificat de încadrare in grad de handicap original
- Acte de stare civilă beneficiar ( certificat nastere, casatorie, carte de identitate)
- Dispoziţia de curatela şi BI/CI curator (daca este cazul)
- Declaraţie pe proprie raspundere, autentificata la notar, cu privire la venituri
- Decizie de pensionare / adeverinţă salariat (dacă este cazul)
- Pentru minori – adeverinţă de la şcoală referitor la regimul de frecventare a cursurilor (regim intern sau de zi)
Pentru prelungirea dosarului, la revizuirea certificatului de incadrare in grad de handicap, pentru handicap Grav fara asistent personal, Accentuat sau Mediu:
- Cerere tip
- Certificat de încadrare in grad de handicap original
- Acte de stare civilă beneficiar ( certificat nastere, casatorie, carte de identitate) – original si copie
- Dispoziţia de curatela şi BI/CI curator (daca este cazul) – original si copie
- Cupon pensie actual / Adeverinta salariat, dupa caz – original si copie
ATENTIE
Documentatia pentru prelungire in cazurile de revizuire a incadrarii in grad Accentuat sau Mediu, se depune la Primaria de domiciliu a persoanei cu handicap impreuna cu dosarul pentru revizuirea certificatului in Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.
Pentru prelungirea dosarului, la revizuirea certificatului de incadrare in grad de handicap, pentru handicap Grav cu asistent personal:
- Cerere tip
- Certificat de încadrare in grad de handicap – original
- Acte de stare civilă beneficiar ( certificat nastere, casatorie, carte de identitate) – original si copie
- Dispoziţia de curatela şi BI/CI curator (daca este cazul) – original si copie
- Cupon pensie actual / Adeverinta salariat, dupa caz
- Cerere tip pentru acordare indemnizatie de insotitor / angajare asistent personal
- Ancheta sociala efectuata la domiciliul persoanei cu handicap, cu recomandare pentru acordarea indemnizatiei de insotitor sau pentru angajarea unui asistent personal
- Ancheta sociala efectuata la domiciliul asistentului personal, cu recomandare de angajare, in cazul in care persoana cu handicap grav opteaza pentru asistent personal
- BI / CI asistent personal – original si copie
Pentru reordonantare drepturi returnate de Posta ca neachitate:
- Cerere tip
- BI / CI persoana cu handicap / curator (dupa caz) – original si copie
- Dispoziţia de curatela (daca este cazul) – original si copie
- Procura legalizată la notar pentru împuterniciţii beneficiarului – original si copie
Pentru solicitarea rovinietei gratuite:
Pentru AUTOTURISMELE ADAPTATE HANDICAPULUI, DETINUTE DE PERSOANELE CU HANDICAP:
- Cerere tip
- Certificat de incadrare in grad de handicap – original si copie xerox
- Certificat de inmatriculare / carte de identitate a autovehiculului din care sa reiasa ca acesta este adaptat handicapului – original si copie xerox
- BI / CI – original si copie xerox
Pentru AUTOTURISMELE DETINUTE DE PERSOANELE CARE AU IN INGRIJIRE PERSOANE CU HANDICAP:
- Cerere tip;
- Ancheta sociala efectuata de primarie, din care sa reiasa ca petentul acorda servicii de ingrijire si transport persoanei cu handicap
- certificat de incadrare in grad de handicap – original si copie xerox
- certificat de inmatriculare / carte de identitate a autovehiculului – original si copie xerox
- carte de identitate / buletin de identitate al solicitantului – original si copie xerox
- carte de identitate / buletin de identitate al persoanei cu handicap – original si copie xerox
Pentru solicitarea Adeverintei privind angajamentul de plata a dobanzii la creditul destinat cumpararii unui autoturism sau adaptarii locuintei la nevoile specifice handicapului:
- cerere tip
- certificat de încadrare în grad de handicap – original si copie xerox
- CI / BI persoana cu handicap – original si copie xerox
- hotararea judecatoreasca de punere sub interdictie sau de pe dispozitia de tutela / curatela, unde este cazul – original si copie xerox
- CI / BI curator sau parinte (in cazul minorilor cu handicap) – original si copie xerox
- declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că îndeplineşte condiţiile art. 27 din lege ;
- declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că va comunica Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Arad orice modificare privind încadrarea în grad de handicap;
- declaraţie pe proprie răspundere conform Art. 292 Cod Penal, referitor la adaptarea locuinţei
Pentru anuntarea decesului persoanei cu handicap:
- Cerere tip
- Copie act deces
- Acte stare civilă mostenitor ( certificat nastere, certificat casatorie, CI / BI, certificat deces al sotului defunctei persoane cu handicap)
- Declaratie pe proprie raspundere autentificata la notar, referitor la ceilalti mostenitori legali
- Alte acte doveditoare a dreptului de succesiune, dupa caz (testament, etc)
Pentru eliberare Legitimatie transport urban in comun:
Pentru persoana cu handicap:
- 3 poze tip legitimatie identice
- CI / BI– original si copie xerox
- Ancheta sociala pentru persoanele cu handicap accentuat auditiv sau mental care solicta insotitor
Pentru asistent personal
- 3 poze tip legitimatie identice
- CI / BI– original si copie xerox
- Adeverinta eliberata de Primaria angajatoare din care sa reiasa perioada in care acesta este incadrat ca si asistent personal
Pentru eliberare bilete de calatorie interurbana gratuite:
Pentru persoana cu handicap:
- Legitimatia de transport interurban
- CI / BI– original si copie xerox
- Pentru pensionari – Adeverinta de la Casa Judeteana de Pensii din care sa rezulte ca au predat cupoanele de calatorie cu reducere pe anul in curs.
Pentru asistent personal
- Legitimatia de transport interurban
- CI / BI– original si copie xerox
- Adeverinta eliberata de Primaria angajatoare din care sa reiasa perioada in care acesta este incadrat ca si asistent personal